Bio-Marketing

Het nieuwe sleutelwoord bij de communicatie omtrent biologische en milieuvriendelijke producten is “geloofwaardigheid”. De producten en het gehele productieproces moet in alle opzichten duurzaam zijn. Ook de ethische kant is van belang.

Adressen voor Communicatieadvies op Allesduurzaam.nl

De bewuste consument waardeert transparantie en eerlijkheid.  Marketing moet gestoeld zijn op een directe en persoonlijke communicatie met de consument. Hierbij is duidelijkheid  nodig waar de meerprijs voor wordt betaald. 

Bij gebrek aan informatie is de prijs overheersend bij de aankoopbeslissing. Wanneer de producent echter genoeg geloofwaardige aankoopargumenten weet te communiceren is de prijs slechts van secundair belang. 

Onlangs verscheen hierover een interessant rapport van het Duitse onderzoeksbureau AgroMilagro. De onderzoekers bepleiten een nieuwe aanpak om biologische producten succesvol te verkopen. Alleen het feit dat een product gecertificeerd biologisch is volstaat volgens hen niet meer als verkoopargument. Ook de veelgebruikte argumenten “gezond”, “lekker” en “eerlijk” beginnen hun impact te verliezen. 

 

Het volledige Duitstalige rapport is te lezen op: www.okologisch.org. Een korte pdf-samenvatting in het Engels is te vinden op: www.okologisch.com

 

Bron: Publiciteitscentrum Biologisch.nl