De Groene Weg

In 1981 bedachten twee ervaren slagers dat het anders kon en moest met de productie van vlees in Nederland. Tegen de stroom van schaalvergroting en intensivering in, kozen zij juist voor kleinschaligheid in biologisch. Drijfveer was de extra zorg voor milieu en dierenwelzijn, maar vooral ook de wens om lekkere vleesproducten te maken. Producten die beter aansluiten bij een bewuste stijl van leven die steeds meer consumenten aanspreekt.

Van voorloper naar ketenregisseur

Sinds de oprichting van De Groene Weg is de markt voor biologisch vlees volwassen geworden. Een ontwikkeling waaraan De Groene Weg een belangrijke bijdrage heeft geleverd. Bijna dertig jaar na dato is De Groene Weg uitgegroeid tot een begrip in biologisch vlees, zowel nationaal als internationaal. De Groene Weg levert biologisch vlees aan de franchiseformule van ambachtelijke De Groene weg-slagerijen maar ook aan supermarkten en producenten van vleeswaren en maaltijden.

zoek in de gids:
zoek