Doe mee: onderzoek duurzame luxe consumentengoederen

Duurzame horloges of zonnebrillen. Waarom kopen we ze eigenlijk? Student studeert af op deze vraag en heeft uw hulp nodig. Vul de enquête in.

Direct naar de enquête

( 5 minuten, en maak kans op een bol.com waardebon van 25 euro)

Duurzame goederen zoals FSC-hout en EKO-voedingsmiddelen veroveren een steeds groter marktaandeel binnen Nederland. Waar biologische en duurzame producten vroeger voornamelijk in speciaalzaken verkocht werden, heeft tegenwoordig elke supermarkt wel een assortiment biologische producten in het schap liggen. De groei van deze markt heeft alles te maken met het gedrag van consumenten. Een groot deel van de consumenten is tot het besef gekomen dat hun aankoopgedrag een directe impact heeft op het milieu. Hierdoor tonen consumenten steeds meer bereidheid om milieuvriendelijke producten te kopen, zelfs als deze producten duurder zijn dan milieuonvriendelijke producten.

In de afgelopen jaren worden er steeds meer milieuvriendelijke producten op de markt gebracht. Zo zijn er tegenwoordig bijvoorbeeld duurzame zonnebrillen en duurzame horloges verkrijgbaar. Wat deze producten echter uniek maakt is dat ze naast erg duurzaam, ook inspelen op fashion en mode. Wat de precieze reden is waarom consumenten deze producten kopen is dan ook nog niet duidelijk. Om hier verder onderzoek naar te doen schrijf ik momenteel voor mijn opleiding Marketing Management aan de Universiteit van Tilburg mijn Master Thesis over het aankoopgedrag van milieuvriendelijke duurzame luxegoederen. Om tot gedegen conclusies te komen heb ik een online enquête opgesteld. De enquête bestaat uit verschillende stellingen en zal hooguit 5 minuten van uw tijd innemen. Ik zal het erg op prijs stellen als u de enquête voor mij in kan vullen. Iedereen die geïnteresseerd is naar de resultaten van het onderzoek kan aan het einde van de enquete aangeven. De enquête is in te vullen via deze link.