Greenchoice nr. 1 WoonEnergie in top 3 van beste energieleveranciers

Greenchoice is door de consument uitgeroepen tot beste energieleverancier van Nederland. United Consumers eindigde als tweede. Woonenergie en Delta delen samen de derde plaats. Onderzoeksbureau GfK ondervroeg circa 15.000 Nederlandse huishoudens. Zij beoordeelden in totaal 13 energieleveranciers.
Op dinsdag 24 januari sleepte Greenchoice de GfK Consumer Energy Award in de wacht. De award is volgens GfK een erkenning vanuit de consument voor de energieleverancier met de hoogste kwaliteit van dienstverlening. De energiebedrijven werden beoordeeld op 11 aspecten, waaronder prijs, betrouwbaarheid, bereikbaarheid, deskundigheid, milieu en klachtenafhandeling. Greenchoice werd op zes aspecten het beste beoordeeld. Met een gemiddelde waardering van 8,0 is het de beste leverancier van Nederland.

Met gepaste trots nam Richard Klatten, algemeen directeur van Greenchoice, vanmiddag de GfK Energy Award in ontvangst. Dit gebeurde tijdens een verrassingsbezoek van het onderzoeksbureau aan het kantoor van Greenchoice in Rotterdam. De award wordt jaarlijks uitgereikt aan de energieleverancier met de hoogste klantwaardering. Dit jaar betrof dat 11 onderdelen zoals deskundigheid, betrouwbaarheid, klachtenafhandeling, prijs en milieu. Greenchoice wint na vier keer op rij als tweede te zijn geëindigd.

Zelf vindt de leverancier van 100% duurzame energie het vooral 'van belang dat zij op het merendeel van de onderzoeksthema's het hoogste scoort en dat het bedrijf op het gebied van milieu en duurzaamheid de andere kandidaten ver achter zich laat'.

 

2e plaats: United Consumers

United Consumers is inmiddels een vertrouwd gezicht in de top drie. Na een overwinning in 2008 en een derde plaats in 2009 en 2010, neemt United Consumers dit jaar de tweede plaats voor haar rekening. De kwaliteit van dienstverlening en dit consumentencollectief zijn dus van een hoog niveau.

 

3e plaats: Woonenergie en Delta

Woonenergie en Delta verbeteren al jaren op rij hun kwaliteitsbeoordelingen. Dit jaar verzilveren zij dit met een gedeelde derde plaats op de awardlijsten. Ook op alle deelaspecten vertonen zij steeds een hogere notering.

Van elk beoordeeld deelaspect is een rangorde van de best presterende bedrijven opgesteld. De cijfers laten zien dat in de ogen van de consument de energiemarkt als geheel zich elk jaar verbetert. Inmiddels scoort de energiemarkt als geheel een 7,5 voor haar totale dienstverlening. Bereikbaarheid en klachtenafhandeling blijven iets achter bij deze score, maar krijgen nog altijd een 7,1 van de Nederlandse consument."

Bron: GfK & Greenchoice