Interview TUI: Toerisme als aanjager van duurzaamheid en sociaaleconomische groei

Reizen en duurzaamheid: niet de meest voor de hand liggende combinatie. Toch kan toerisme een positieve impact hebben op bestemmingen. “Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er bestemmingen zijn die simpelweg in elkaar storten als er geen toerisme meer is”, zegt Melvin Mak van TUI Nederland.

25-10-2017 17:05 | DOOR: CHRIS THIJSSEN

TUI Nederland, ontstaan uit Arke, Holland International en Kras, maakt onderdeel uit van TUI Group. Het beursgenoteerde bedrijf stuurt meer dan 30 miljoen klanten uit 31 landen naar meer dan 180 bestemmingen wereldwijd. Naast Nederland, behoren de activiteiten van TUI in België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en verschillende Scandinavische landen tot de groep.

Deze landen bedienen elk hun eigen markt, maar werken op verschillende vlakken, waaronder duurzaamheid, nauw samen. Dat moet bijdragen aan het behalen van de ambities uit de gezamenlijke duurzaamheidsstrategie 'Better Holidays, Better World 2020' van TUI.  Lees meer. 

Commentaar Allesduurzaam: het verwachte in elkaar storten van economieen in verre reisbestemmingen is een gemakkelijk argument om vliegreizen te blijven promoten. De uitstoot van vliegtuigen gaat met procenten achteruit, maar het aantal vluchten neemt enorm toe, dus per saldo gaat het eefmilieu er voortdurend op achteruit.

Dit artikel verscheen op DuurzaamBedrijfsleven. Bezoek DuurzaamBedrijfsleven.nl voor al het nieuws over innovatie, cleantech en de business case van duurzaam ondernemen. Of volg ons via social media.